Menu

Rólunk

Kiemelkedni a többiek közül

Osztafin Zsolt 17 évvel ezelőtt alapította a MARSHALL-t, ami mára a legnagyobb kapacitású ablakgyártó vállalattá fejlődött hazánkban. A PVC ablakok közismerten a legszélesebb körben elterjedt nyílászárók, óriási a kínálat ezen a piacon. Több tucat olcsó kelet-európai, lengyel illetve magyar gyártó kínálja termékeit, melyeknek a vevőszerzéskor legtöbbször csak egyetlen eszköz áll a rendelkezésükre: a minél alacsonyabb ár. Ennek ellenére egyre többen választják a MARSHALL minőségi nyílászáróit. A 2022. évben a cég árbevétele meghaladta a 8 milliárd Ft-ot. Hogyan lehet egy telített piacból kiemelkedni, mik voltak a sikerek titkai, erről kérdeztük a MARSHALL Ablakgyár tulajdonos ügyvezetőjét, Osztafin Zsolt urat.

osztafin anna osztafin zsolt

Mindig is szerettem volna kialakítani egy olyan gyártási kultúrát, melynek minden részlete a minőségről szól – kezdi a bemutatkozást az ötvenes éveiben járó ügyvezető. – Gyermekkoromban meghatározó élmény volt édesapám munkahelye – egy vidéki nagyvállalat –, ahol Ő felsővezetőként dolgozott, én pedig rendszeresen ott forgolódtam mellette. Bevallom, megfogott a hatalmas volumenű gyár, és a precízen működő rendszer, ebből is adódott, hogy amikor megnyílt előttem a lehetőség, óriási lelkesedéssel vágtam bele az akkor még újszerűnek számító PVC nyílászáró gyártásba.

Kezdőként mennyire volt nehéz az indulás?
Az elején saját magunknak kellett kidolgozni minden részletet, mivel ezt a fiatal iparágat nem tanították – sőt még a mai napig sem tanítják sehol. Főként saját tapasztalatainkra, illetve a gyártógép-, profil-, és vasalatgyártók ismereteire tudtunk támaszkodni. Ekkor a konkurens gyárak vezetőinek egy része még a MARSHALL-nál dolgozott, később kiváltak, és maguk számára hasznosították ezeket az ismereteket. Tehát sok mindent a saját kárunkon kellett megtanulni, de ennek az lett a gyümölcse, hogy ki tudtuk fejleszteni a leghatékonyabb gyártási folyamatokat, kiválasztottuk a legjobb német beszállítókat, remek viszonteladókat szereztünk, és nem utolsó sorban magas színvonalú munkatársakra tettünk szert.

A munkaerő hiánnyal küszködő környezetben ez mára egyre nagyobb érték…
Különösen akkor, amikor egy új munkatársnak minimum fél év, mire nagyjából átlátja az ablakgyártás speciális technológiáját. Szerencsére több olyan kulcsember dolgozik a cégnél, akik évek óta lojálisak, sőt a mai napig is motiváltak, és fejlődnek a saját szakterületükön.

Úgy tudom, a MARSHALL családi vállalkozásként működik…
Igen, több családtaggal is együtt dolgozunk, köztük a lányommal, Osztafin Annával is, aki az alumínium nyílászáró üzletág vezetője. Az egyetemi évei után azonnal csatlakozott a céghez, és ’alulról kezdte’ a karrierjét. Meg kellett ismernie az összes technológiai részletet, a nyílászárók szerkesztésétől kezdve az alapanyagok részletes ismeretén keresztül a gyártógépek működéséig. Azt tudom mondani, nagyon elégedett vagyok vele. Az alumínium ajtó, ablak, erkélyajtó, függönyfal megrendeléseink meredeken ívelnek fölfelé. Ráadásul a csapatnak olyan kihívásokat is sikerült megoldani, mint pld. a tűzvédelmi (RWA) ablakok gyártásának bevezetése, vagy az exkluzív alumínium bejárati ajtók gyártása.

A termékportfóliójuk miket foglal magába, illetve milyen vásárlókört szolgálnak ki?
A legjelentősebb mennyiséget a PVC nyílászárókból készítjük. A lakossági felhasználású ajtók-ablakok terén piacvezetők vagyunk hazánkban. Az előző évi több, mint 120.000 db ablakelem nagy része lakóházakba került, ablakcsere során, vagy új építésű ingatlanokba építve. A vásárló körünket tekintve a prémium igényeket is kiszolgáljuk – például a minden igényt kielégítő alumínium bejárati ajtókkal.

Hol készülnek ezek a nyílászárók?
A gyártóközpontunk Egerben van, illetve a Heves megyei Kálban is működik egy gyáregységünk, itt kezdődött a termelés több, mint 17 éve. Ez idő alatt folyamatosan bővítettük a káli gyártócsarnokot, de már elkerülhetetlen volt egy nagyobb telephely létesítése. Az új egri telephellyel a kapacitásunk a kétszeresére növekedett. Az 5.000 nm-es alapterületű csarnokban kaptak helyet a legmodernebb német gyártógépek, így európai szinten is kiemelkedő színvonalú a gyártás.
Amikor egy német delegáció – a Gealan nagyvállalat vezetősége – megtekintette a nemrégiben átadott egri gyáregységünket, akkor szemmel láthatóan meg voltak döbbenve, mert ilyen magas színvonalú technológiai megoldásokat még nem láttak Nyugat Európán kívül.

egri marshall gyartocsarnok

Említette a német Gealan-t, mint PVC profilbeszállítót. Miért pont rájuk esett a választásuk?
A VEKA a világ egyik legnagyobb PVC profil gyártó cége, melynek ’zászlóshajója’ a Gealan. Alapvetően nálunk csak a német profilbeszállítók jöhettek számításba, ezen belül a Gealan rendelkezett a legtöbb és leghasznosabb innovációkkal. Például az akrilüveg (plexi) bevonatos profilokat (un. acrylcolor) egyedül a Gealan gyártja, melynek előnyös tulajdonsága a rendkívül magas élettartam, és a gyönyörű esztétikai megjelenés. A KUBUS nevű design profil pedig véleményem szerint a ma elérhető legjobb PVC profil Európában. Az innovációkat még hosszan lehetne sorolni, melyek meg is jelennek a MARSHALL ablakokban, ajtókban, de talán amit még érdemes kiemelni, hogy mi vagyunk Közép Európában a legnagyobb vásárlóik, ezért – a mennyiségi kedvezmények miatt – a nyílászáróink árai rendkívül versenyképesek.

Az ablakgyártás technológiája már többször szóba került, mi a legfontosabb, amit erről tudni kell?
Azt, hogy nem elegendő egy minőségi profil-, üveg-, illetve vasalat beszállító, az igazi hozzáadott értéket az összeszerelés minősége, és az emberi háttér adja a nyílászáróhoz. Az utóbbi években a legnagyobb gyártógép beruházásokat a MARSHALL hajtotta végre, ami meg is látszik a termékeink minőségében. A hibás termékek aránya elenyészően alacsony mértékű a MARSHALL-nál.

marshall construma kiallitas
Ön mire a legbüszkébb? Elsősorban a csapatomra. Többször meggyőződtem már róla, hogy olyan lehetetlennek tűnő feladatokat is sikerült megoldaniuk. Én mindig magasra teszem a lécet, és nem engedek a minőségből, mégis az a tapasztalatom, hogy sorra teljesülnek az általam kitűzött célok. A csapat bármelyik részét említhetném – gyártás, előkészítés, kereskedelem, marketing, logisztika, vagy éppen a gazdasági munkatársak, és még sorolhatnám… Büszke vagyok rájuk, emellett arra a számos díjra is, amit a MARSHALL elért, de ezek az elismerések is a csapat érdemei. A háromszor is elnyert Business Superbrands díj, Magyar Brands díj, Magyar Termék Nagydíj, és a többször elnyert Best Buy Awards díj arról tanúskodik, hogy a MARSHALL csapata valóban szívvel-lélekkel a partnerekért, és a vásárlókért dolgozik.